«Ταξίδεψαν» στο διάστημα και δοκίμασαν σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας να μετρήσουν το βάρος αντικειμένων, μίλησαν μ' έναν αστροναύτη και προσπάθησαν να καταλάβουν τις δυσκολίες που συνεπάγεται η εργασία σ' ένα περιβάλλον που καμία σχέση δεν έχει με τις συνθήκες στη γη.
Πρόκειται για περίπου 200 μαθητές σχολείων της Θεσσαλονίκης, που συμμετείχαν σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, με αφορμή διαγωνισμό του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (European Space Agency - ESA) μεταξύ καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Θέμα του ήταν η πρόταση ενός πειράματος που θα μπορούσε να γίνει ταυτόχρονα στη γη και στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, για να δείξει τις ιδιότητες ενός περιβάλλοντος μικροβαρύτητας. Το πρώτο βραβείο, ανάμεσα σε 100 συμμετοχές, κέρδισε ο Ελληνας Θόδωρος Πιερράτος, καθηγητής στο 2ο Λύκειο Εχεδώρου, στα Διαβατά της Θεσσαλονίκης, ο οποίος πρότεινε ένα πείραμα που αφορά τη μέτρηση της μάζας ενός αντικειμένου στο διάστημα με ταλάντωση.
«Αν ο αστροναύτης κρεμάσει ένα αντικείμενο σε ελατήριο και μετρήσει την περίοδο ταλάντωσης, γνωρίζοντας τη σταθερά του ελατηρίου- τη σκληρότητά του δηλαδή- τότε μπορεί να υπολογίσει τη μάζα του», ανέφερε στην ομιλία του, στην εκδήλωση, ο κ.Πιερράτος, προτρέποντας τους μαθητές να πραγματοποιήσουν και οι ίδιοι το πείραμα.
Το ίδιο έκανε, σε ζωντανή σύνδεση από το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και ο Βέλγος αστροναύτης Frank De Winne, επιδεικνύοντας στους μαθητές την ορθότητα του πειράματος και σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας.
Οι μαθητές, στη διάρκεια της εκδήλωσης, απάντησαν και σ’ ένα τεστ ερωτήσεων με θέμα το διάστημα, κερδίζοντας διάφορα δώρα και παρακολούθησαν τη βράβευση των νικητών του διαγωνισμού, με παράλληλες συνδέσεις σ' άλλα τρία ευρωπαϊκά κέντρα επιστημών, στο Μιλάνο, τη Βαρκελώνη και το Μέχελεν Βελγίου.
«Οι συνδέσεις στα αντίστοιχα κέντρα έγιναν με βάση τον τόπο κατοικίας των υπόλοιπων καθηγητών που βραβεύτηκαν στο διαγωνισμό», διευκρίνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Κέντρου Διάδοσης, Χαράλαμπος Βάρβογλης, προσθέτοντας ότι η εκδήλωση είχε στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών στις δυνατότητες που προσφέρει η υψηλή διαστημική τεχνολογία, στο πλαίσιο της συμμετοχής της Ελλάδας στα διαστημικά προγράμματα της ESA.
[ΕRΤ3.GR]
Σελίδες
▼
Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009
Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2009
Στη Σελήνη βρέθηκε το ψυχρότερο μέρος του Ηλιακού Συστήματος
Βαθιά μέσα σε κρατήρες στο νότιο πόλο της Σελήνης, εκεί όπου ο ήλιος ποτέ δεν λάμπει, η θερμοκρασία εδώ και χιλιάδες χρόνια δεν ξεπερνά τους -240 βαθμούς Κελσίου. Είναι το πιο κρύο μέρος που έχει μετρηθεί στο Ηλιακό Σύστημα, πιο κρύο και από τον μακρινό Πλούτωνα, ανακοίνωσε η NASA.
Οι μετρήσεις προέρχονται από το νέο Σεληνιακό Αναγνωριστικό Δορυφόρο (LRO) της NASA, o οποίος ξεκίνησε πριν από μια εβδομάδα τη δημιουργία του πρώτου πλήρη χάρτη θερμοκρασιών στο φεγγάρι.
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες καταγράφηκαν σε κρατήρες του νότιου πόλου (Φαουστίνι, Σουμέικερ, Χάγουορθ) που παραμένουν τυλιγμένοι σε αιώνιο σκοτάδι.
Κανείς όμως δεν περίμενε ότι στη Σελήνη υπάρχουν μέρη πιο κρύα από τον Πλούτωνα, ο οποίος απέχει από τον Ήλιο 30 έως 49 φορές περισσότερο από ό,τι η Γη, και παραμένει κατεψυγμένος γύρω στους -230 βαθμούς Κελσίου.
Οι θερμοκρασίες που κατέγραψε ο LRO στο φεγγάρι είναι μόλις 33 βαθμούς Κελσίου πάνω από το απόλυτο μηδέν (-273,15 βαθμούς Κελσίου).
Οι επιστήμονες ελπίζουν τώρα ότι, χάρη στο ακραίο ψύχος, ο νότιος πόλος της Σελήνης θα διατηρεί χρήσιμες πτητικές ουσίες, όπως το νερό και το μεθάνιο, οι οποίες έχουν πια εξαφανιστεί από την υπόλοιπη επιφάνεια του φεγγαριού.
Με την αλλαγή των σεληνιακών εποχών, πάντως, ο νότιος πόλος σύντομα θα ζεσταθεί λίγο, ενώ ο βόρειος θα γίνει λίγο ψυχρότερος.
Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2009
Ο πρώτος πλανήτης με στέρεο έδαφος εκτός του Ηλιακού Συστήματος
O πλανήτης βρίσκεται τόσο κοντά στο άστρο του ώστε θερμαίνεται τους 1.500 βαθμούς (καλλιτεχνική απεικόνιση)
Associated Press
Βαρκελώνη: Οι αστρονόμοι βρήκαν επιτέλους το πρώτο μέρος εκτός του Ηλιακού Συστήματος όπου θα μπορούσε κανείς να σταθεί: ένας πλανήτης λίγο μεγαλύτερος από τη Γη που ανακαλύφθηκε νωρίτερα φέτος αποδεικνύεται τώρα ότι αποτελείται από στερεά πετρώματα και όχι από αέρια.
Από τη δεκαετία του 1990 έως σήμερα έχουν εντοπιστεί περίπου 330 εξωηλιακοί πλανήτες (γνωστοί και ως εξωπλανήτες), οι περισσότεροι όμως είναι αέριοι γίγαντες όπως ο Δίας.
Ο πλανήτης Corot-7b, σε απόσταση 500 ετών φωτός, είναι το πρώτο εξωηλιακό σώμα για το οποίο υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι είναι βραχώδης, όπως είναι η Γη, ο Ερμής, ο Δίας και η Αφροδίτη στο δικό μας Ηλιακό Σύστημα.
Χρησιμοποιώντας το ισχυρό τηλεσκόπιο του Ευρωπαϊκού Νότιου Παρατηρητήριου στη Χιλή, οι αστρονόμοι υπολόγισαν ότι ο πλανήτης έχει πενταπλάσια μάζα σε σχέση με τη Γη και διάμετρο περίπου 80% μεγαλύτερη. Αυτό σημαίνει ότι η πυκνότητά του είναι συγκρίσιμη με της Γης και επομένως πρέπει να αποτελείται από στέρεα υλικά.
Αν και τα βασικά χαρακτηριστικά του μοιάζουν με του δικού μας πλανήτη, ο Corot-7b είναι αδύνατο να φιλοξενεί ζωή, αφού απέχει από το μητρικό του άστρο μόνο 2,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα, συγκριτικά με τα 150 εκατ. χιλιόμετρα που χωρίζουν τη Γη από τον Ήλιο.
Η απόσταση από το μητρικό άστρο είναι τόσο μικρή ώστε το έτος του διαρκεί μόλις 20 γήινες ώρες και η θερμοκρασία στην επιφάνειά του κυμαίνεται από 1.000 έως 1.500 βαθμούς Κελσίου.
«Είναι ό,τι πλησιέστερο στη Γη έχουμε βρει μέχρι σήμερα. Απλώς είναι υπερβολικά κοντά στο άστρο του» σχολίασε ο Γερμανός αστρονόμος Αρτι Χάρτζες, μέλος της ερευνητικής ομάδας.
Η έρευνα παρουσιάστηκε σε συνέδριο Αστρονομίας στη Βαρκελώνη και θα δημοσιευτεί στην επιθεώρηση Astronomy and Astrophysics.
Links
Ασιάτες...
...καλλιτέχνες!
Ιστορία...
...αγάπης!
Δεν
είναι...
...οτι φαίνεται!
Η
μαγεία...
...του βυθού!
Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009
Το Tetris μεταβάλλει τη δομή του εγκεφάλου
Το Tetris φαίνεται πως αυξάνει τον εγκέφαλο, σύμφωνα με μία νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο BMC Research Notes.
Η μελέτη έδειξε πως όταν κάποιος παίζει το παιχνίδι παζλ, τότε συντελούνται δύο ευδιάκριτες μεταβολές στον εγκέφαλο: κάποιες περιοχές έδειξαν μεγαλύτερη αποδοτικότητα (οι μπλε περιοχές στο ανωτέρω διάγραμμα) και κάποιες άλλες περιοχές εμφάνισαν να έχουν πιο παχύ φλοιό, γεγονός που υποδηλώνει την ύπαρξη περισσότερης φαιάς ουσίας (με κόκκινο χρώμα στο διάγραμμα).
Σύμφωνα με τους γιατρούς που εκπόνησαν τη μελέτη, η επικέντρωση σε μία «απαιτητική οπτικοχωρική ενασχόληση», όπως είναι ο ηλεκτρονικό παιχνίδι Tetris, μπορεί να μεταβάλλει τη δομή του εγκεφάλου και όχι απλά να αυξήσει την εγκεφαλική δραστηριότητα.
Ένα από τα οφέλη αυτής της μελέτης, σύμφωνα με τον Δρ. Ρίτσαρντ Χάιερ, είναι πως «οι μεταβολές αυτές είναι διαρκείας και γενικεύονται σε άλλες δραστηριότητες,» δίνοντας ως παράδειγμα το ότι η ενασχόληση με δραστηριότητες, όπως είναι κάποια ηλεκτρονικά παιχνίδια, βοηθούν στην καταπολέμηση της πνευματικής κατάπτωσης, που συντελείται με το πέρασμα των χρόνων.
Το δείγμα, που συμμετείχε στη μελέτη, αποτελούνταν από μία ομάδα έφηβων κοριτσιών, οι οποίες υποβλήθηκαν σε Μαγνητική Τομογραφία, πριν και μετά από μία 3μηνιαία περίοδο εξάσκησης στο Tetris.
Η μελέτη έδειξε πως όταν κάποιος παίζει το παιχνίδι παζλ, τότε συντελούνται δύο ευδιάκριτες μεταβολές στον εγκέφαλο: κάποιες περιοχές έδειξαν μεγαλύτερη αποδοτικότητα (οι μπλε περιοχές στο ανωτέρω διάγραμμα) και κάποιες άλλες περιοχές εμφάνισαν να έχουν πιο παχύ φλοιό, γεγονός που υποδηλώνει την ύπαρξη περισσότερης φαιάς ουσίας (με κόκκινο χρώμα στο διάγραμμα).
Σύμφωνα με τους γιατρούς που εκπόνησαν τη μελέτη, η επικέντρωση σε μία «απαιτητική οπτικοχωρική ενασχόληση», όπως είναι ο ηλεκτρονικό παιχνίδι Tetris, μπορεί να μεταβάλλει τη δομή του εγκεφάλου και όχι απλά να αυξήσει την εγκεφαλική δραστηριότητα.
Ένα από τα οφέλη αυτής της μελέτης, σύμφωνα με τον Δρ. Ρίτσαρντ Χάιερ, είναι πως «οι μεταβολές αυτές είναι διαρκείας και γενικεύονται σε άλλες δραστηριότητες,» δίνοντας ως παράδειγμα το ότι η ενασχόληση με δραστηριότητες, όπως είναι κάποια ηλεκτρονικά παιχνίδια, βοηθούν στην καταπολέμηση της πνευματικής κατάπτωσης, που συντελείται με το πέρασμα των χρόνων.
Το δείγμα, που συμμετείχε στη μελέτη, αποτελούνταν από μία ομάδα έφηβων κοριτσιών, οι οποίες υποβλήθηκαν σε Μαγνητική Τομογραφία, πριν και μετά από μία 3μηνιαία περίοδο εξάσκησης στο Tetris.
Αν θέλετε να λέγεστε Αιτωλοακαρνάνες "2"
Αν θέλετε να λέγεστε Αιτωλοακαρνάνες "2"
Αναρτήθηκε από agrinionews στις 9/14/2009 12:01:00 πμ
Aναγνώστης μας έστειλε την παρακάτω επιστολή την οποία και δημοσιεύουμε:
" Σε προηγουμένη ομότιτλη δημοσίευση μίλησα για τα νερά του νομού Αιτωλοακαρνανίας και πως είναι επιτακτική ανάγκη σύσσωμος ο Νομός να δώσει ένα ηχηρό μήνυμα σε όσους καπηλεύονται το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα του τόπου μας. ΤΟ ΝΕΡΟ. Link: http://agrinio-news.blogspot.com/2009/05/blog-post_31.html Ορισμένες φορές η δικαίωση των όσων λέει κανείς έρχεται πιο γρήγορα από ότι το περιμένει και ο ίδιος.
Ειδικότερα: Ολόκληρη η Αθήνα τροφοδοτείτε από τα νερά: 1), 2) του Μόρνου (Μόρνος και Εύηνος μαζί), 3) τα νερά της λίμνης του Μαραθώνα και 4) τα νερά της λίμνης Υλίκης. Όλα τα παραπάνω αναμιγνύονται και οδηγούνται στα διυλιστήρια τού Γαλατσίου. Έπειτα από την μεγάλη πυρκαγιά του καλοκαιριού, το νερό της λίμνης του Μαραθώνα μετά τις πρώτες βροχές θα κριθεί ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΠΟΣΗ.
Συγκεκριμένα:
Από την καύση των πλαστικών που υπάρχουν στις διάφορες ανεξέλεγκτες χωματερές, παράγονται πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες (PAHs), διοξίνες και άλλες χημικές ουσίες οι οποίες βιοσυσσωρεύονται στον οργανισμό και επηρεάζουν δυσμενώς την ανθρώπινη υγεία.
Στην τέφρα που παράγεται από την καύση συσσωρεύονται πολλά βαρέα μέταλλα σε υψηλές συγκεντρώσεις. Η άμεση μεταφορά της τέφρας στα επιφανειακά νερά, ιδιαίτερα στα ποτάμια και τις λίμνες, έχει άμεση επίπτωση στην ποιοτική σύστασή τους. Σε πρώτο στάδιο επιβαρύνονται τα επιφανειακά νερά και σε δεύτερο στάδιο στα υπόγεια νερά.
Λόγω ευτροφισμού παράγεται φυτική βιομάζα η οποία είναι πλούσια σε διάφορα μεταλλικά ιχνοστοιχεία, ορισμένα από τα οποία, είναι τοξικά όχι μόνο για την ανθρώπινη υγεία, αλλά και για τους υπόλοιπους ζωικούς οργανισμούς.
Λαϊκίζοντας κανείς συνοψίζει τα παραπάνω στο τρίπτυχο: καρκινογενέσεις, δηλητηριάσεις, θάνατος.
Σε μετρήσεις τέφρας που πραγματοποιήθηκαν σε δείγματα από τον Πάρνωνα της Πελοποννήσου (Πολυτεχνείο Κρήτης), ύστερα από τις πυρκαγιές του 2007, διαπιστώθηκαν υψηλές συγκεντρώσεις αμμωνίας και φωσφόρου, καθώς επίσης χαλκού, μολύβδου και αρσενικού. Η επιβάρυνση της λίμνης του Μαραθώνα, ύστερα από την καταστροφή της ευρύτερης περιοχής τροφοδοσίας της, θα είναι σοβαρή. Η αύξηση των συγκεντρώσεων των προαναφερθέντων στοιχείων θα είναι αναπόφευκτη. (Η λίμνη όπως προαναφέρθηκε αποτελεί έναν βασικό τροφοδότη του λεκανοπεδίου Αθηνών σε πόσιμο νερό.)
Και ρωτάω το απλό ερώτημα : ΑΠΟ ΠΟΥ θα καλυφθεί το ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΈΛΛΕΙΜΜΑ που δημιουργείτε λόγω της ακαταλληλότητας του νερού της λίμνης του Μαραθώνα ??
Και απαντάω ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΠΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΜΑΪΟ: «….. Όλες οι μελέτες δείχνουν μείωση των κατακρημνίσεων (δηλ. βροχοπτώσεων κτλ.) στα προσεχή χρόνια. Περίπου οι μισές γεωργικές εκτάσεις του νομού δεν αρδεύονται. Τα παιδιά σου μπορεί να μην έχουν νερό να πιούν στο μέλλον…,. …Η Τριχωνίδα απειλείται να γίνει και αυτή πόσιμο νερό και ΕΣΥ ??
ΘΑ ΨΗΦΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΥΠΑΙΤΙΟΥΣ ????
ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΑΣ ΑΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ. Θεσσαλός ίσως, Αθηναίος ίσως, … αλλά σίγουρα όχι Αιτωλοακαρνάνας. Δεν θες το καλό του τόπου σίγουρα…..»
Ένα είναι σίγουρο ότι μετά τις εκλογές όλη η Αιτωλοακαρνανία θα μάθει από πρώτο χέρι, από πού θα καλυφθεί το υδατικό έλλειμμα….!
Τελειώνω λέγοντας :
1)ΜΗΝ ΨΗΦΙΣΕΤΕ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ, ( ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΚΤΡΟΠΗΣ, κτλ. … ) .
2)ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΞΙΟΙ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΜΑΣ ΑΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ.
3)Ο ΝΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΡΙΧΝΕΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΝΑ ΡΙΧΝΟΥΝ ΤΟ ΝΟΜΟ."
Αναρτήθηκε από agrinionews στις 9/14/2009 12:01:00 πμ
Aναγνώστης μας έστειλε την παρακάτω επιστολή την οποία και δημοσιεύουμε:
" Σε προηγουμένη ομότιτλη δημοσίευση μίλησα για τα νερά του νομού Αιτωλοακαρνανίας και πως είναι επιτακτική ανάγκη σύσσωμος ο Νομός να δώσει ένα ηχηρό μήνυμα σε όσους καπηλεύονται το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα του τόπου μας. ΤΟ ΝΕΡΟ. Link: http://agrinio-news.blogspot.com/2009/05/blog-post_31.html Ορισμένες φορές η δικαίωση των όσων λέει κανείς έρχεται πιο γρήγορα από ότι το περιμένει και ο ίδιος.
Ειδικότερα: Ολόκληρη η Αθήνα τροφοδοτείτε από τα νερά: 1), 2) του Μόρνου (Μόρνος και Εύηνος μαζί), 3) τα νερά της λίμνης του Μαραθώνα και 4) τα νερά της λίμνης Υλίκης. Όλα τα παραπάνω αναμιγνύονται και οδηγούνται στα διυλιστήρια τού Γαλατσίου. Έπειτα από την μεγάλη πυρκαγιά του καλοκαιριού, το νερό της λίμνης του Μαραθώνα μετά τις πρώτες βροχές θα κριθεί ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΠΟΣΗ.
Συγκεκριμένα:
Από την καύση των πλαστικών που υπάρχουν στις διάφορες ανεξέλεγκτες χωματερές, παράγονται πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες (PAHs), διοξίνες και άλλες χημικές ουσίες οι οποίες βιοσυσσωρεύονται στον οργανισμό και επηρεάζουν δυσμενώς την ανθρώπινη υγεία.
Στην τέφρα που παράγεται από την καύση συσσωρεύονται πολλά βαρέα μέταλλα σε υψηλές συγκεντρώσεις. Η άμεση μεταφορά της τέφρας στα επιφανειακά νερά, ιδιαίτερα στα ποτάμια και τις λίμνες, έχει άμεση επίπτωση στην ποιοτική σύστασή τους. Σε πρώτο στάδιο επιβαρύνονται τα επιφανειακά νερά και σε δεύτερο στάδιο στα υπόγεια νερά.
Λόγω ευτροφισμού παράγεται φυτική βιομάζα η οποία είναι πλούσια σε διάφορα μεταλλικά ιχνοστοιχεία, ορισμένα από τα οποία, είναι τοξικά όχι μόνο για την ανθρώπινη υγεία, αλλά και για τους υπόλοιπους ζωικούς οργανισμούς.
Λαϊκίζοντας κανείς συνοψίζει τα παραπάνω στο τρίπτυχο: καρκινογενέσεις, δηλητηριάσεις, θάνατος.
Σε μετρήσεις τέφρας που πραγματοποιήθηκαν σε δείγματα από τον Πάρνωνα της Πελοποννήσου (Πολυτεχνείο Κρήτης), ύστερα από τις πυρκαγιές του 2007, διαπιστώθηκαν υψηλές συγκεντρώσεις αμμωνίας και φωσφόρου, καθώς επίσης χαλκού, μολύβδου και αρσενικού. Η επιβάρυνση της λίμνης του Μαραθώνα, ύστερα από την καταστροφή της ευρύτερης περιοχής τροφοδοσίας της, θα είναι σοβαρή. Η αύξηση των συγκεντρώσεων των προαναφερθέντων στοιχείων θα είναι αναπόφευκτη. (Η λίμνη όπως προαναφέρθηκε αποτελεί έναν βασικό τροφοδότη του λεκανοπεδίου Αθηνών σε πόσιμο νερό.)
Και ρωτάω το απλό ερώτημα : ΑΠΟ ΠΟΥ θα καλυφθεί το ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΈΛΛΕΙΜΜΑ που δημιουργείτε λόγω της ακαταλληλότητας του νερού της λίμνης του Μαραθώνα ??
Και απαντάω ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΠΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΜΑΪΟ: «….. Όλες οι μελέτες δείχνουν μείωση των κατακρημνίσεων (δηλ. βροχοπτώσεων κτλ.) στα προσεχή χρόνια. Περίπου οι μισές γεωργικές εκτάσεις του νομού δεν αρδεύονται. Τα παιδιά σου μπορεί να μην έχουν νερό να πιούν στο μέλλον…,. …Η Τριχωνίδα απειλείται να γίνει και αυτή πόσιμο νερό και ΕΣΥ ??
ΘΑ ΨΗΦΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΥΠΑΙΤΙΟΥΣ ????
ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΑΣ ΑΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ. Θεσσαλός ίσως, Αθηναίος ίσως, … αλλά σίγουρα όχι Αιτωλοακαρνάνας. Δεν θες το καλό του τόπου σίγουρα…..»
Ένα είναι σίγουρο ότι μετά τις εκλογές όλη η Αιτωλοακαρνανία θα μάθει από πρώτο χέρι, από πού θα καλυφθεί το υδατικό έλλειμμα….!
Τελειώνω λέγοντας :
1)ΜΗΝ ΨΗΦΙΣΕΤΕ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ, ( ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΚΤΡΟΠΗΣ, κτλ. … ) .
2)ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΞΙΟΙ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΜΑΣ ΑΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ.
3)Ο ΝΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΡΙΧΝΕΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΝΑ ΡΙΧΝΟΥΝ ΤΟ ΝΟΜΟ."
Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2009
Tα greeklish... επηρεάζουν τους μαθητές
Ένα ιδιαίτερα αυξανόμενο ποσοστό μαθητών χρησιμοποιούν τα greeklish ως τρόπο έκφρασης στον γραπτό τους λόγο, κυρίως μέσω του διαδικτύου και των μηνυμάτων που ανταλλάσσουν μέσω κινητών τηλεφώνων -γεγονός που επιδρά αρνητικά στην ορθογραφική τους ικανότητα.
Σε έρευνα που διενήργησε το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (κατά τη σχολική χρονιά 2008-09), τόσο σε μαθητές όλων των βαθμίδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχολεία της Κοζάνης (Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ) όσο και σε φιλολόγους, διαπιστώνεται ότι η διαδεδομένη χρήση των greeklish, που ξεκινά ακόμη και από το δημοτικό, οδηγεί στην αύξηση των ορθογραφικών τους λαθών στα γραπτά του σχολείου.
Τα είδη των λαθών των μαθητών αφορούν κυρίως την παράλειψη τονισμού ή σημείων στίξης, και τη χρήση αγγλικών σημείων στίξης, το συνδυασμό ελληνικών και λατινικών γραμμάτων σε μία λέξη, ορθογραφικά λάθη (π.χ. "ο" αντί για "ω"), φωνητικά λάθη (κυρίως στους φθόγγους π.χ. "κς" αντί για "ξ"), καθώς επίσης σύντμηση λέξεων (π.χ. "tespa" αντί "τέλος πάντων", "tpt" αντί για "τίποτα", "dld" αντί για "δηλαδή" κ.ά.).
Οι φιλόλογοι δήλωσαν ότι συνάντησαν λέξεις γραμμένες σε greeklish σε γραπτά του σχολείου σε ποσοστό 64,3%, και ότι παρατηρήθηκαν και μη αναμενόμενα λάθη, όπως αλλαγή χρόνου ή προσώπου στα ρήματα, αλλαγή πτώσης στα ουσιαστικά, αντικατάσταση λέξης με άλλη με εντελώς διαφορετική σημασία.
Σύμφωνα με την έρευνα, ποσοστό 77,4% των μαθητών χρησιμοποιούν τα greeklish, με αξιοσημείωτη αύξηση χρηστών από το γυμνάσιο στο λύκειο. Οι μαθητές που παραδέχτηκαν ότι τα χρησιμοποιούν στο γυμνάσιο φτάνουν το 67,8%, στο ΕΠΑΛ το 70,2% και στο ΓΕΛ 88,5%. Απ' αυτούς, περίπου το 50% τα χρησιμοποιούν από δύο έως και περισσότερα χρόνια, ενώ πάνω από το 63% τα χρησιμοποιεί καθημερινά ή πολλές φορές τη μέρα.
Το 19% των μαθητών της Α’ και το 51,6% της Β’ τάξης του Γυμνασίου δήλωσε ότι χρησιμοποιεί τα greeklish τουλάχιστον δύο χρόνια, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η χρήση τους ξεκινά από το δημοτικό.
Οι μαθητές δήλωσαν ακόμη πως, εκτός από τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας (sms 52,8%, e-mail 78,2%, chat-forum 84,7%, smartphone 16,1%, pda 13,7%), χρησιμοποιούν τα greeklish και σε χειρόγραφα (προσωπικές σημειώσεις, σχολικές εργασίες, σημειώματα κ.ά.) σε ποσοστό 15,7%.
Οι λόγοι χρήσης του συγκεκριμένου τρόπου γραφής είναι κατά τους μαθητές η συνήθεια, σε ποσοστό 83,9%, η εξοικονόμηση χρόνου (75,8%), επειδή το θεωρούν χρήσιμο ή βολικό εργαλείο (71,4%), για την αποφυγή ορθογραφικών λαθών (38,7%) και... επειδή είναι μόδα (33,9%)!
Στην ίδια έρευνα, το 58,5% των μαθητών θεωρεί ότι η χρήση των greeklish απειλεί την ελληνική γλώσσα, ενώ την ίδια άποψη έχει μόνο το 64,3% των φιλολόγων, ενώ το 53,6% έχει παρατηρήσει αύξηση των ορθογραφικών λαθών σε μαθητές που παλαιότερα παρουσίαζαν καλύτερες επιδόσεις στο γραπτό λόγο.
Σε έρευνα που διενήργησε το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (κατά τη σχολική χρονιά 2008-09), τόσο σε μαθητές όλων των βαθμίδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχολεία της Κοζάνης (Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ) όσο και σε φιλολόγους, διαπιστώνεται ότι η διαδεδομένη χρήση των greeklish, που ξεκινά ακόμη και από το δημοτικό, οδηγεί στην αύξηση των ορθογραφικών τους λαθών στα γραπτά του σχολείου.
Τα είδη των λαθών των μαθητών αφορούν κυρίως την παράλειψη τονισμού ή σημείων στίξης, και τη χρήση αγγλικών σημείων στίξης, το συνδυασμό ελληνικών και λατινικών γραμμάτων σε μία λέξη, ορθογραφικά λάθη (π.χ. "ο" αντί για "ω"), φωνητικά λάθη (κυρίως στους φθόγγους π.χ. "κς" αντί για "ξ"), καθώς επίσης σύντμηση λέξεων (π.χ. "tespa" αντί "τέλος πάντων", "tpt" αντί για "τίποτα", "dld" αντί για "δηλαδή" κ.ά.).
Οι φιλόλογοι δήλωσαν ότι συνάντησαν λέξεις γραμμένες σε greeklish σε γραπτά του σχολείου σε ποσοστό 64,3%, και ότι παρατηρήθηκαν και μη αναμενόμενα λάθη, όπως αλλαγή χρόνου ή προσώπου στα ρήματα, αλλαγή πτώσης στα ουσιαστικά, αντικατάσταση λέξης με άλλη με εντελώς διαφορετική σημασία.
Σύμφωνα με την έρευνα, ποσοστό 77,4% των μαθητών χρησιμοποιούν τα greeklish, με αξιοσημείωτη αύξηση χρηστών από το γυμνάσιο στο λύκειο. Οι μαθητές που παραδέχτηκαν ότι τα χρησιμοποιούν στο γυμνάσιο φτάνουν το 67,8%, στο ΕΠΑΛ το 70,2% και στο ΓΕΛ 88,5%. Απ' αυτούς, περίπου το 50% τα χρησιμοποιούν από δύο έως και περισσότερα χρόνια, ενώ πάνω από το 63% τα χρησιμοποιεί καθημερινά ή πολλές φορές τη μέρα.
Το 19% των μαθητών της Α’ και το 51,6% της Β’ τάξης του Γυμνασίου δήλωσε ότι χρησιμοποιεί τα greeklish τουλάχιστον δύο χρόνια, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η χρήση τους ξεκινά από το δημοτικό.
Οι μαθητές δήλωσαν ακόμη πως, εκτός από τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας (sms 52,8%, e-mail 78,2%, chat-forum 84,7%, smartphone 16,1%, pda 13,7%), χρησιμοποιούν τα greeklish και σε χειρόγραφα (προσωπικές σημειώσεις, σχολικές εργασίες, σημειώματα κ.ά.) σε ποσοστό 15,7%.
Οι λόγοι χρήσης του συγκεκριμένου τρόπου γραφής είναι κατά τους μαθητές η συνήθεια, σε ποσοστό 83,9%, η εξοικονόμηση χρόνου (75,8%), επειδή το θεωρούν χρήσιμο ή βολικό εργαλείο (71,4%), για την αποφυγή ορθογραφικών λαθών (38,7%) και... επειδή είναι μόδα (33,9%)!
Στην ίδια έρευνα, το 58,5% των μαθητών θεωρεί ότι η χρήση των greeklish απειλεί την ελληνική γλώσσα, ενώ την ίδια άποψη έχει μόνο το 64,3% των φιλολόγων, ενώ το 53,6% έχει παρατηρήσει αύξηση των ορθογραφικών λαθών σε μαθητές που παλαιότερα παρουσίαζαν καλύτερες επιδόσεις στο γραπτό λόγο.